Wednesday, November 08, 2006

tojo n toji

Pada zaman dulu ada dua orang budak kecil namanya tojo dan toji, mereka ni kembar.
umur baru 3 tahun. Masih jalan terkedek-kedek lagi. Walaupun kembar tapi mereka ni selalu bergaduh. Masih kecik lagi dah tahu nak gaduh. Berebut mainan lah, berebut tempat tido lah, berebut nak menyusu badan lah. Nak nak si Tojo ni, jahat bukan main,
mentang2 dia abang, alah tua pun dua tiga minit je dari adik dia, selalu debik adik dia, kalau mak dia tak nampak, ditonjonya adik dia sampai tonggang langgang kawan tu.
kadang-kadang dia ambik jarum dicucuk adik, memang jahat giler tahap jin.

Tapi rasanya si Tojo ni dengki pasal adik dia selalu dapat dulu daripada dia.
Apa saja mak dia akan dulukan si Toji ni, kalau makan Toji dapat dulu, kalau mandi Toji mandi dulu. Itu gaknya tojo bengang gile.
Kalau malam nak tido, mesti emak dia menyusukan toji dulu, dah kenyang baru si tojo ni pulak. Pada suatu malam tojo dah sampai tahap bengang, kerana malam tu dia lapar sangat, kalau boleh dia nak nenen (menyusu) dulu, tapi tak dapat gak, toji dah rebut dulu. Jadinya dia dah rancang sesuatu, nanti tengah malam sure toji bangun lagi nak menyusu, kali ni mesti kena dia. Tojo rancang nak bubuh racun kat tetek mak dia, bila malam nanti toji bangun nak nyusu lagi, sure esok dia dah terbongkang mati. Puas hati tojo. Selepas toji dan tojo dah menyusu, tojo tunggu je semua sekali tido, bila dah kompom mak dia tido, toji pun dah tido, perlahan lahan tojo selak baju mak dia pun sapu racun kat susu mak dia, dalam hatinya berkata, padan muka engkau toji, esok sure engkau KO??lepas tu dia pun cepat-cecpat tido jugak,
macam tak ada ape je ber laku.
Esok pagi tojo cepat-cepat bangun nak sangat tengok adiknya terbongkang keras?


Tapi punya terkejut bukan adiknya yang keras tapi,

BAPAK dia yang mati terkangkang kaku.

p/s: moral of story...jgn dengki sangat, nk susu bancuh jer la susu dlm tin jejejejeje.
sila beratur ikut barisan (dialog iklan jalan raya di tv, hehehe)

2 comments:

Dea said...

Amboiii tunnn...pangggsss!! Heehheh...

m i n e r a l . . . said...

Ooops pls fikir dari sudut lain yerk, tu cerita semata-mata hehehe