Skip to main content

bulu kaki...adusss

semalam agak penat setelah seharian mencari rumah sewa baru, dah letih dengan keadaan rumah yg selalu berhabuk sebab lokasi ditepi highway yang semakin sibuk, jika dibandingkan dengan 4 tahun dulu bole kira dengan jari kereta yang lalu dihighway menuju ke putrajaya nie, ditambah pula dengan keadaan air yang tak pernah hendak bersih, macam mana lah tarif air boleh naik sedangkan mutu kualiti air masih macam teh tarik huh. dan rasanya sudah tiba untuk aku berpindah mencari rumah yang lebih sesuai dan lokasi yang lebih baik.

pagi ini dalam keadaan mengantuk, mamai dan seumpamanya, aku rasa seperti ade sesuatu menjalar dikaki kanan ku... kekadang terasa pedih, kekadang terasa lembutnya jalaran itu, hinggalah aku tersentap dari lamunan apabila terasa seperti satu kejutan elektrik menular di kaki kanan aku, terkejut bingkas bangun dan melihat kesan pedih dikaki aku, rupa-rupanya qaisara sedang bermain dihujung kaki sambil mencabut bulu kaki aku... adusss pedihnya, tapi bila lihatkan senyuman qaisara yang tak pernah putus-putus tu buat aku terasa aman dan rilekss semula... dan bermulalah pula aktiviti qaisara memanjat badan aku :)


p/s: thanks qaisara kejutkan abah hari nie, nasib baik bulu kaki tak licin dicabut, :)

Comments

~ GAB ~ said…
I know that feeling having a small kid playing around you when you just woke up. Sure it's nice. Campur mamai sesikit...

But I am not too sure I enjoy kena cabut bulu betis... wekekeke

Pssstt... I used to dye copper blonde over at *tuuuut*...

Wakakakakka
SELAMAT HARI RAYA TUN
hahahahaha GAB.... (sambung senyum sampai esok)

Popular posts from this blog

jubin...

salam blogger's... [sambil lap hingus] beberapa hari lalu ade seorg kawan tanya tentang jubin... errr terpinga-pinga aku cuba memahami apa yg dia ingin sampaikan...memacam yg ditanyanya... bila dia kate "aku nk jubin yg besar tp murah kat mana ade jual" aku lagi bertambah keliru, aku yg sedang blurr nie pun tanya, ko nk jubin utk apa? jubin jenis apa ko nak? kawanku jawab dengan selamba "aku nk letak kat 'car porch' alaaa yg kaler merah2 tu cam batu bata tuuu, (sambil memuncungkan mulut), bila aku tanya lagi, yerla tp jenis apa ko nak? member aku pulak yg blurrr... errr jubin ade berapa jenis? aku pun senyum sambil rasa nk grip jer leher dia dibawah ketiak aku yg sentiasa wangi nih heheheh.... jadi tanpa membuang masa aku rasa eloklah aku terangkan sedikit demi sedikit disini utk sama2 kita mengetahui tentang jubin... [panjang citer nih, sila ambil note yer, heheh] jubin atau 'tiles' ade dlm pelbagai rupa dan bentuk... ade segiempat sama, segiempat tepat, bu…

modern primitive

contoh rumah yg menggunakan 'interlocking brick system'...errrr mahu? sila hubungi saya :)





































sesuatu yang menarik saya baca hari ini...'modern primitive' . . .boleh lihat some review dari exhibition disini http://www.pinkmemo.com/newyork/blog/modern-primitives-at-design-miami/
seakan trend diwaktu ini bila kebanyakkan kediaman mewah direka menggunakan 'raw material' dinding tanpa dicat, tanpa diplaster, hingga rekabentuk perabut juga menjadi sangat raw tp masih terdapat sentuhan mewah dan artistik. namun ia masih bergantung kepada kepakaran pereka dan kehendak pelanggan yang mahukan kelainan dan cost effective.
beberapa tahun kebelakangan ini juga di Malaysia penggunaan 'interlocking brick system' menjadi sesuatu yg diminati terutama dirumah-rumah di pantai timur, mungkin kerana mesin mencetak bata tersedut datangnya dari negara jiran, penggunaan yg sgt efisien hingga boleh menjimatkan 15 ke 20% dari kos kebiasaan kerana kurangnya penggunaan acuan konkrit, t…

loghat utara...hehehe

Indahnya bahasa utara - [asyik salam pantai timur jerk :) ]

lama tak dgr bonda cakap utara (penang)... hehehe yerla bonda dh takde dialam ini...
tp cerita dibawah nie ade juga yg ku tak faham hehehe sib baik ade translation :)

[cerita dari utara]...

Pak mat dah cemuih dok meghonot bawah beranda. Malam kemaghin pak mat nampak sekoq budak ghenjong ghagaih pagaq mai dok balaih buah ceghemai pak mat hat maneh melecaih.

“Malam ni mekalu mai aku tengalong. Masuk kot leghoh ni lembeq aku ghimbok” kata pak mat sambey dok gabuih seluaq.
Dok sat pak mat pun nampak kawaq tu meloghoih mai kut bawah pagaq. Pak mat tunggu sat, sambey dok ghunaih ghupin kudhey
Mekala kawaq tu tengah ghalit dok polok mentedaghah buah ceghemai, pak mat peghembang teghebey betoi-betoi kat betih keghin.

Kelepuih, pak mat teghebey.
“senighih pulak! pelaq sungguh” kata pak mat peghongoih.

Kawaq tu teghuih ghodong keluaq. Habih ghabit baju. Dia ghandok ayaq acaq abih belemoih.

Pak mat pedo teghebey betoi kat tengah belakang.

Pelepiap…