Thursday, July 26, 2007

kereta + blog = rindu

smlm pergi kilang baju, buat tempahan t-shirt utk kengkawan cyber, lepas mkn minum dlm perjalanan balik ternampak sebuah satria putih dengan tayar kiri terperosok ke dalam longkang, aku berhenti, sambil tgk si adik angkat pemandu perempuan tu cuba mengeluarkn kereta...aku bg cadangan kena 'reverse' kereta nie, kalau kedepan habis semua masuk longkang... mujur ada sebuah kancil berhenti dan membantu... kami pakat ikat dengan tali dan tarik satria tu ke belakang... aku pula masuk dlm satria dan drive ke belakang... syukur semua selamat dan takde kerosakan teruk...

dalam perjalanan balik, aku asyik teringat kereta lama aku.... isk rasa rindu la plak... sbb bila masuk dlm kereta satria putih tu keadaan hampir sama, dengan deruman bunyi yg tak terlalu bising, ada turbo timer atas stereng, knob gear yg aku suka, stereng jer jenis yg berbeza, sbb aku punya dulu momo...yg pasti satria putih tu enjin masih sama, bukan enjin evo mcm aku punya dulu.... terasa macam nk memandu semula... rindu nak masuk track...rindu nk lihat dan dgr bunyi-bunyian kereta berdesing bersaing satu sama lain...ermm mngkin zaman utk aku dh berakhir....


bak kate exbos merangkap kwn baik aku "u kena lepaskan sesuatu utk dptkn sesuatu yg lebih baik, setara, atau tak dapat apa-apa langsung" . . .


oh yer surat khabar beberapa hari ini ada cerita pasal bloggers... silalah berhati2 bila menulis kang masuk ISA plak.. hehhehe takleh la aku nk laser2 lagi kt sini. tp elok la utk kebaikan bersama, aku pernah jumpa blog yg hentak kaum lain kaw-kaw....tak syg jari tul diorg tu... ada juga blog ahli politik yg aku baca kekadang rasa muak... igt diorg jer betul... yg peminat fanatik pulak ambil bulat2 tanpa usul periksa... kelmarin aku beli majalah pc, tgk tajuk depan cam best hhehheh "orang asia suka blog" ehheheh aku antaranya kot.


oklah nk sambung baca blog akitek mesia nie...aku msh minat architecture walaupun dh terkuar skit dr landasan...yihaaaaaaaaaaa...



p/s: nnti wa nk sambung citer pasal kaler :)

9 comments:

jaketbiru said...

tingginya...

tun.. mulianya hati mu menolong orang.. keep it up
my virago need for push start..get ready

Nunn said...

duhh.. kereta itu...

wa pon penah kena cam pemandu satria tu, (tp bkn sbb tayar masuk longkang, tp sbb gearbox failure) sib baik ade brader 4WD lalu kat situ hehehe...

p/s - skrg wa ngan brader tu jadi klik lak!

butaseni said...

heheh macam kreta aku je..
a'ah hati-hati berblog,karang duduk seminggu atas ais hehe.
lepas ni kena tulis pasal keiondaha\n alam je lah,baru diorang tak kacau.

arZOoo said...

aiseyyyyy...tak tahan nyer nengok kete tuhhh...

p/s ellehhh nide tuh,tinggilahhhh sangat kunun..wahahahaah

Anonymous said...

hai salam to u tun.....

sungguh mulia hatimu tun pada ketika itu...cuba bayangkan kalaulah kereta unggu yg rosak ketika itu...mmmmm sudikah tun menolongnya???? hehehehe

always me
unggu

kacc said...

ermm..kete putihh ya..

p/s nide...turun2!...ko tu gayat mana leh duk tinggi2..

bunga rampai said...

Salam,

Aduuh, kereta itu ... berangan saya sedang memandunya!

Anda membantu, anda wira :)

tegezoot said...

kalau nak jadi arkitek kena pandai matematik ka?

m i n e r a l . . . said...

jaketbiru@nide...
hehehe tak lalu arrr nk tolak virago jejejeje

nunn...
wahhhh bagus arrrr jadi kawannn... errrr sib baik wa tk tackle awek tu kekeke..

butaseni...
keindahan alam kalau salah tafsir pon leh lepak dlm ais... kekeke ais ker isa jejejej...

arzoo..
errr kete hang pon leh tahan :)

ungu..
for ungu everything my dear, eheheh

kacc...
bukan ko kenal ker kete tu kacc heheh

bunga rampai...
hari ini hari dia, esok lusa mungkin hari kita...sapa tau kan..

tegezot....
errr jadi akitek semua ilmu hisab kena tau... :) termasuk ilmu2 yg tak pernah di fikir org :).