Wednesday, March 26, 2008

low cost house . . .



color option 1















color option 2













color option 3













color option 4

dear bloggers...
ilustrasi diatas menunjukkan warna-warna yg dipilih oleh adik angkt sy, ilustrasi itu juga dibuat oleh dia sndri... cantikkan.. hehhe mmg cantik, syukur muda2 lg dh beli rumah walaupun rumah kos rendah, ermm tujuan sy ciplak gmbar ni buh kat blog sbb nk tunjuk perbezaan warna dlm ruang yg terhad.
bagaimana sesuatu warna itu bole mempengaruhi ruang, dan effect yg terhasil apabila bertembung dgn cahaya semula jadi, walaubagaimana pun, ini hanya ilustrasi, pelaksanaan lebih penting, jadi gambaran awal membantu kita memilih warna yg sesuai kan?
walaupun tak byk yg bole dilakukan dlm ruang terhad ini, ilusi akan menjadikan ruang ini nampak besar, segar dan melegakan hati penghuninya, ianyer terpulang pada jenis warna, bahan kemasan dan bahan ilusi, contoh : penggunaan cermin disudut yg sesuai mampu menyerlahkan ruang tersebut, aksesori yg tidak berlebihan juga membantu menjadikan ruang itu lebih praktikal.
jika diperhatikan dgn teliti warna sofa dan kemasan lantai itu bole disesuaikan dgn warna dinding dan langsir, walaupun ditukar warna, ermm tanpa berbelanja besar membeli perabut baru, anda bole mndapat ruang yg br dgn hanya menukar kemasan shj, jimat kan?
walaubagaimanapun terpulang kepada minat masing-masing... errr sy suka gmbar ke-4, bagaimana dgn anda?

13 comments:

Tygogal said...

See please here

anaiz said...

santeknyer..cute walaupun ruang kecik.
suka gmbar no3. warner feveret maa..

bunga rampai said...

Terima kasih info ini yang sangat berfaedah. Saya suka no.4 - memandangnya pun dah terasa damai, senang dan tenang. Wah, kita punya citarasa yang sama!

[sambil menghulur segelas jus mangga ...] jejjejeje....

Salam :)

Princess Redbloodsnow said...

cantikkkk aaaaaa interior design neh abg syukkk

wana papel ngan wana biru greenish tuh lawa aaaa

m i n e r a l . . . said...

perhatian jgn clik name tyogal tu...
ade VIRUSSSS... aiyakkkk

anaiz...
suka erkk good good

bungarampai...
ermm enak-enak.....jejeje

princess...
errr lawa erkk.. on site lom tentu tuh hehehehe...

Mak Su said...

4 tu cantik, tp utk lebih ganazzz, 3 lagi menarik, kot. kalau rumah kureng pencahayaan semulajadi camno? kena pakai kaler pastel-pastel ker?

Pegawai Khalwat said...

ooooo

lawa! lawa!

Dea said...

Muahss ko tunnn...amacam si kecik...??

CAHAYA MATA said...

en.mineral dijemput ke blog baru SAYA..tp bagi alamat email dulu ehh..

bintanghati220@gmail.com

TQ

Anonymous said...

rumah dia lebih kurang cam umah aku ler
aku baru jer beli apartment tingkat 27..hehehe
bulan 5 ni duduk dah..
leh mintak tolong ko design interior rumah aku..hehehe
...suboh

m i n e r a l . . . said...

maksu..
kalau kurang cahaya, maknanyer kurang pengudaraan juga... kebiasaan 1/3 bukaan tingkap dr dinding di perlukan, atau jika ade apa yg digelar 'telaga udara' juga bole diguna...errr pendek kate ade pelbagai kaedah utk atasi cahaya dan udara nie.

pegawai khalwat..
toche toche

dea...
muahhhhhhhhhhh sampai lemas...
kekekek lama tak nmpk ko...
si kecil ok... congrat 4 u too.

cahaya mata...
aik sudah tukar erk dr bintang hati... tq.

subuh...
my prensssssssssssss
lama tk jumpa ko... nnti gi penang leh cari ko...sudah beli rumah erk bagus2...utk kengkawan tarak hal la.

axim said...

jika sudut ruang dan pencahayaan yang di titik beratkan,pilihan ke empat itu amat sempurna sekali dengan rauangan yang ada...warna warna lain memang cantik,tapi tiada keseimbangan ruang dan pencahayaan...jika anda lebih berani,praktikkan warna no.2...lebih garang dan sesuai jika pencahayaan dalam rumah baik.\

nice house u've got here.

tq.

m i n e r a l . . . said...

axim...
terima kasih komen axim....
benar seperti ditulis :)
pls do come again...