Monday, March 10, 2008

color trend 2008 - 2013

8 march telah dijalankan satu proses yg agak panjang sehari suntuk untuk menunggu warna-warna yg akan menjadi kegemaran seluruh malaysia antara warna-warna yg terlibat biru tua, biru muda ade skit merah, merah, hijau dan putih, ermm agak pening jugak nk pilih warna yg sesuai...

teringat satu soalan sewaktu seminar warna beberapa bulan lepas... "kenapa warna biru susah hendak disesuaikan diruang makan?"
so dgn mudahnyer patricia dr color marketing USA cakap [wa translate bahse melayu],
jawapannya " kerana tiada makanan berwarna biru"

ermm nmpknyer color utk 2008-2013 kenalah sesuai dgn permintaan dan fungsi ruang2 yg hendak diisi dan ditampung....
sebahagian besar memilih biru tua [tua sgt dh kot] sebilangan memilih merah [harap tak jd cm singapore] sebilangan hijau [seperti yg diduga] dan warna baru muncul dgn gah tiba2 biru muda [mungkin ank muda suka warna ini]

jadi dptlah disimpulkan bahawa warna biru tua tak semestinya menjadi pilihan semata2, kerana manusia juga suka warna2 lain... errr utk ruang mkn, warna hijau amat sesuai, ermm merah juga sesuai, tp tgk jugalah jenis menunya :)

walauapa pun harap yg diatas seperti di perak yg byk memilih warna merah, takkan menjadikan warna biru muda itu sebagai boneka semata2, dan org pulau yg suka warna merah walaupun ade yg suka biru tua, nmpknyer anda terpaksa suka merah dan tunggulah hasilnya :), di utara pula syabas utk hijau putih yg bersungguh2 utk jadikan warna mereka satu kibaran yg megah.
masyarakat yg tinggal dipertengahan semenanjung dh pilih biru muda, arus kebandaran yg sgt hebat hingga biru tua terpaksa beri muka kepada biru muda....

walau apapun aku masih suka warna-warna tanah, semoga tanah yg dicintai ini dijaga dibajai dgn baik tanpa mengabaikan tuan tanah asal, jgn sampai d perkotak-katikkan, sekali sekala perlu juga tempelak utk mengingatkan yg dh terlalu lama jd warna kegemaran :)

p/s: syukur perlembagaan perak menyatakan hanya org islam ber mazhab shafie sahaja bole menjadi MB, [harap bukan boneka]

12 comments:

Mak Su said...

memangkah sambil garu dahi

anaiz said...

pilihan kaler ku adalah hijau & biru muda sebab warnanyer adalah warna yang ceria :)

jaketbiru said...

harap biru tua yang kaya tak buat-buat lupa tentang elaun peminat dan pencinta warna hijau dan biru muda seperti meraka lupa pada warna merah.. dah tak sewarna buat apa nak bagi.. hehehehehe..

Anonymous said...

citarasa kita nyata berbeza-beza...

dh jd mcm warna pelangi, mcm2 adaaaaaaaa....

aruzi

m i n e r a l . . . said...

maksu..
heheh jgn urut2 janggut arrr heeheh

anaiz..
mmg jadi pilihan anak2 muda erk kaler tu :)

jaketbiru...
hijau tua ade byk elaun erk hehehe

aruzi..
itulah pilihan namanyer :)

Princess Redbloodsnow said...

haaiiippp!!!
isu politik ghupernyer
ingatkan nak cat bilik makan tadik
...ekekekekeke...

artisticklytouch said...

oh warna-warna
bagai bicara
pengisi hati sanubari..

kata sheila majid

warna-warna cintaku
kian pudar bersama
malam yang gelap gelita

kata M. Nasir

butaseni said...

warna unggu adalah color forcast untuk summer 2008 (fashion)

bunga rampai said...

Salam,

jejejejjee ... luahkan yang ini dulu sebab lama tak bertandang ke sini :-)) Moga Mineral sihat walafiat dan riang [nah, segelas jus mangga]

Saya masih suka warna blog saya;-)

Btw, tulisan ini sangat menarik! Saya suka.

fealize_eleanoer said...

errmm...

kaler erkkk...

hmmmmm..... :-w

jap ye..

nk pk dulu psl kaler2 nih...

kaler magik ok x?

viruspadu said...

xde yg pilih kaler pink ke

m i n e r a l . . . said...

redbloodsnow..
heheh jom cat bilik redbloodsnow...

artisticklytouch...
warna umpama titian dlm kehidupan kau berwarna
aku berwarna...heheh ubah lagu senyum :)

butaseni...
yeahhhh u r right bro...
errr suka purple tak?

bunga rampai...
ermm enak sungguh jus mangga nie :)
jejejeje

fealize eleanor..
kaler pensel pon bole :)

viruspadu...
errr pink dh gabung dgn biru tua hehehehhe