Friday, November 30, 2007

perangkap tikus




Sepasang suami dan isteri petani pulang kerumah setelah berbelanja. Ketika mereka membuka barang belanjaan, seekor tikus memperhatikan gelagat sambil menggumam "hmmm...makanan apa lagi yang dibawa mereka dari pasar??" Ternyata yang dibeli oleh petani hari itu adalah perangkap tikus. Sang tikus naik panik bukan kepalang. Ia bergegas lari ke sarang dan bertempik, " Ada perangkap tikus di rumah....di rumah sekarang ada perangkap tikus...." Ia pun mengadu kepada ayam dan berteriak, " Ada perangkat tikus !" Sang Ayam berkata, " Tuan Tikus ! Aku turut bersedih tapi ia tak ada kena-mengena dengan aku." Sang Tikus lalu pergi menemui seekor Kambing sambil berteriak seperti tadi. Sang Kambing pun jawab selamba, "Aku pun turut bersimpati.. .tapi tidak ada yang boleh aku buat. Lagi pun tak tak ada kena-mengena dengan aku. " Tikus lalu menemui Sapi. Ia mendapat jawaban sama. " Maafkan aku. Tapi perangkap tikus tidak berbahaya buat aku sama sekali.
Tak kanlah sebesar aku ni boleh masuk perangkap tikus. " Dengan rasa kecewa ia pun berlari ke hutan menemui Ular. Sang ular berkata " Eleh engkau ni...Perangkap Tikus yang sekecil tak kan la nak membahayakan aku."
Akhirnya Sang Tikus kembali kerumah dengan pasrah kerana mengetahui ia akan menghadapi bahaya seorang diri. Suatu malam, pemilik rumah terbangun mendengar suara berdetak perangkap tikusnya berbunyi menandakan umpan dah mengena. Ketika melihat perangkap tikusnya, ternyata seekor ular berbisa yang jadi mangsa. Ekor ular yang terperangkap membuat ular semakin ganas dan menyerang isteri pemilik rumah. Walaupun si Suami sempat membunuh ular berbisa tersebut, isterinya tidak sempat diselamatkan. Si suami pun membawa isterinya kerumah sakit. Beberapa hari kemudian isterinya sudah boleh pulang namun tetap sahaja demam. Isterinya lalu minta dibuatkan sup cakar ayam oleh suaminya kerana percaya sup cakar ayam boleh mengurangkan demam. Tanpa berfikir panjang si Suami pun dengan segera menyembelih ayamnya untuk dapat cakar buat sup.
Beberapa hari kemudian sakitnya tidak kunjung reda. Seorang teman menyarankan untuk makan hati kambing. Ia lalu menyembelih kambingnya untuk mengambil hatinya.Masih juga isterinya tidak sembuh-sembuh dan akhirnya meninggal dunia. Inna lillahi wa inna ilaihi raji'un. Banyak sungguh orang datang melawat jenazahnya. Kerana rasa sayang suami pada isterinya, tak sampai hati pula dia melihat orang ramai tak dijamu apa-apa. Tanpa berfikir panjang dia pun menyembelih sapinya untuk memberi makan orang-orang yang berziarah. Dari kejauhan...Sang Tikus menatap dengan penuh kesedihan. Beberapa hari kemudian ia melihat Perangkap Tikus tersebut sudah tidak digunakan lagi.

SUATU HARI....KETIKA ANDA MENDENGAR SESEORANG DALAM KESUSAHAN DAN MENGIRA ITU BUKAN URUSAN ANDA...PIKIRKANLAH SEKALI LAGI.

errr copy dr blog org jejejeje... sbb cerita nih penuh dgn mesej tersendiri...

Monday, November 26, 2007

devian dogma - org minyak mengganas



[curik pic dr butaseni jejejej]
jgn mare!
24 nov 2007 yg lalu me n my 'yobo' mengharungi jammed [gara-gara hindraf] d federal higway menuju ke tmn budaya kl,
[itu pun setelah aku buat-buat tak nampak project kena handover pada 26nov, kalau tak sure kepala yg jammed]
alhamdulillah sampai tepat pada masanyer, ambil pamplet kat reception, baca dan tunggu sampai pintu dibuka....
bila dpt masuk.. trus duduk baris ketiga dari depan di tengah2 auditorium... tgk set pentas, my yobo bila tgk set pentas dia trus ckap "sure cerita nih menarik" dan mmg tidak menghampakan.. ia sesuatu yg menarik, penuh dgn mesej2 secara langsung dan tidak, sinis dan lucu... ada sesekali agak mendebarkan, dan yg paling penting, sy tidak puas dgn cerita ini...bila tidak puas maknanyer cerita ini tidak membosankan jika boleh sy mahu lihat lagi kesudahannya heheheh... sy rasa lg best sy lihat devian dogma dr movie org minyak kat wayang aritu...serius beb...
jika kump bakawale ade sponsor dan bajet yg cukup mungkin di masa akan datang devian dogma boleh diupgrade dan ditambah beberapa watak dgn skrip yg padat...set pentas yg lebih baik, mungkin ! . . .
bagaimana pun tahniah kepada kump bakawale atas usaha gigih mereka datang ke KL walaupun dgn bajet yg terhad mereka telah membuktikan sesuatu.
utk maklumat lanjut kengkawan silalah ke http://butaseni.blogspot.com/ dan kengkawan mereka yg lain ... hehehe wa promote nih... lenkali mai KL kasi la info wa bole tlg promote, dan lelain lagi yg termampu.... :)
tak sia-sia wa tinggalkan kerja wa heheheh.
p/s: sy nk keychain.. tp soalan yg sy nk tanya bro pakai cap tu dah tanya heheheheh...
maaf terpksa pulang cepat...yobo tak sihat.
oops sblm lupa 28 dec ade teater serammm . ..

Wednesday, November 21, 2007

merdeka printing . . .

















1st design...
















2nd design...



















3rd design...



















4th design . . .


printing design utk hari merdeka....errr walaupun dh lepas, saje nk kasitau [bunyi cam berlagak kan] if jumpa design ni on market
errr beli la yerk support my client busines hehehe...
market target utk tourist...
errr comment pls guys...

y i h a a a a

kesibukkan melanda...
bagai singa liar yg hendak dijinakkan...
bagai menempuh gelombang tsunami...hampir lemas tp masih mmpu bertahan...
doakanlah moga ku berjaya menempuh dgn hati yg tenang...

p/s : yihaaaaaaaaaaaaa [sambil naik kuda]