Skip to main content

M.A.H.A

hari nie gi JPA putrajaya, ambil tender document yg perlu dihantar semula, alasan teknikal problem (dr pihak JPA) adoi... camner lah bole jadi camtu, document hilang ker? expired ker? berapa kali mau submit daaaa, buat benda yang sama berulang kali isk isk iskkk.
hari nie juga qaisara dpt injection heheheh.

ermm nk cerita pasal MAHA (Malaysia Agriculture, horticulture and Agrotourism) sebenarnya, aku pergi ke pameran MAHA pada 25 nov dan 26 nov selepas tidak berjaya menghabiskan lawatan dlm satu hari aku terpaksa sambung hingga hari kedua untuk dapatkan info berkaitan dengan penuh, syukur Alhamdulillah pameran setempat ini banyak membantu aku untuk mendapatkan info sepatutnya, jutaaan penghargaan pada pihak penganjur yang telah menganjur dengan baik, cuma diharap pada masa akan datang sediakan 'corridor' laluan pejalan kaki berbumbung dari tempat letak kereta ke tapak pameran, walaupun kenderaan disediakan ia lebih sesuai utk mereka yg berusia, kurang upaya, atau bersama anak-anak, masa tu kan emas, tak sabar rasanya nk tunggu traktor pengangkut dan bas datang heheheh.
pelbagai info leh dapat diMAHA nie, nk cerita sampai esok tak habis rasanyer, jadi janganlah lepaskan peluang untuk melihat pameran ini dimasa akan datang, jika berminat dalam bidang berkaitan.




[ tak perasan Pak Lah kat sebelah rupanya]






[ Pak Lah di rumah Negeri Johor]







[adikku amin dan shairi memeriksa equipment ternakan sangkar]

[ antara yang menarik minat aku, landskap]

Comments

Popular posts from this blog

loghat utara...hehehe

Indahnya bahasa utara - [asyik salam pantai timur jerk :) ] lama tak dgr bonda cakap utara (penang)... hehehe yerla bonda dh takde dialam ini... tp cerita dibawah nie ade juga yg ku tak faham hehehe sib baik ade translation :) [cerita dari utara]... Pak mat dah cemuih dok meghonot bawah beranda. Malam kemaghin pak mat nampak sekoq budak ghenjong ghagaih pagaq mai dok balaih buah ceghemai pak mat hat maneh melecaih. “Malam ni mekalu mai aku tengalong. Masuk kot leghoh ni lembeq aku ghimbok” kata pak mat sambey dok gabuih seluaq. Dok sat pak mat pun nampak kawaq tu meloghoih mai kut bawah pagaq. Pak mat tunggu sat, sambey dok ghunaih ghupin kudhey Mekala kawaq tu tengah ghalit dok polok mentedaghah buah ceghemai, pak mat peghembang teghebey betoi-betoi kat betih keghin. Kelepuih, pak mat teghebey. “senighih pulak! pelaq sungguh” kata pak mat peghongoih. Kawaq tu teghuih ghodong keluaq. Habih ghabit baju. Dia ghandok ayaq acaq abih belemoih. Pak mat pedo teghebey betoi kat tengah belakan...

hari ini hari rabu . . .

dear bloggers... yeah hari ini hari rabu....esok khamis... eh silap... dah pukul 2.16am... dah hari khamis... :) selasai menonton perlawanan bolasepak malaysia vs taiwan...1st round, alhamdulillah menang 2-1... ermm dalam hati tadi... kalaulah malaysia layak ke piala dunia 2014 (brazil)... sure aku gi brazil biarkan ia akan menjadi pasukan belasahan... layak ke world cup sangat besar ertinya dalam sejarah bolasepak negara... dan hari ini juga my client akan balik dari UK... sangat berharap dapat good news dlm beberapa hari lagi... dan beberapa hari ini juga dah cam psikik...asyik guna pendekatan "Law of Attraction" hahahaha rasa lucu utk diri sendri pon ada... new setting up business kat Ipoh pon sedang berlaku... harap segalanyer berjalan lancar...beberapa jenis plotter telah disenarai pendek... adakah aku busy lately nie... rasanyer tak... tp ikut schedule cam padat... bak kate arwah bonda "kita buat dia, bukan dia buat kita" yess yesss... follow my time pulak lah...

perangkap tikus

Sepasang suami dan isteri petani pulang kerumah setelah berbelanja. Ketika mereka membuka barang belanjaan, seekor tikus memperhatikan gelagat sambil menggumam "hmmm...makanan apa lagi yang dibawa mereka dari pasar??" Ternyata yang dibeli oleh petani hari itu adalah perangkap tikus. Sang tikus naik panik bukan kepalang. Ia bergegas lari ke sarang dan bertempik, " Ada perangkap tikus di rumah....di rumah sekarang ada perangkap tikus...." Ia pun mengadu kepada ayam dan berteriak, " Ada perangkat tikus !" Sang Ayam berkata, " Tuan Tikus ! Aku turut bersedih tapi ia tak ada kena-mengena dengan aku." Sang Tikus lalu pergi menemui seekor Kambing sambil berteriak seperti tadi. Sang Kambing pun jawab selamba, "Aku pun turut bersimpati.. .tapi tidak ada yang boleh aku buat. Lagi pun tak tak ada kena-mengena dengan aku. " Tikus lalu menemui Sapi. Ia mendapat jawaban sama. " Maafkan aku. Tapi perangkap tikus tidak berbahaya buat aku sa...