Friday, December 30, 2005

11 sept.

saya comel (betul la tu kot). . .sebab saya kencing kuat (err..errr...sbb sy byk minum air)

wakakakakka cilakak tul..manalah kawan ko dpt idea cam tu pinat...hauhauahuah mmg lawak...
sila buat ayat ikut bulan n tarikh anda lahir...hauhaua...gurauan semata-mata ku tak kisahhhh jejejej.... 11 sept. WTC kena bom tu. :)

BulanJan - SAYE NERD
Feb - SAYE KACHAK
Mar - SAYE BUSUK
Apr - SAYE SENGAL
May -SAYE KEPENG
Jun - SAYE CANTEK
Jul - SAYE LOSER
Aug - SAYE PENYAYANG
Sep - SAYE COMEL
Oct - SAYE KUNO
Nov -SAYE BAIK
Dec - SAYE POYO

Hari1 - KERANA PAPA MARAH SAYA
2 - KERANA ORANG KATE SAYE BEGITU
3 - DENGAN BAJU RABAK
4 - DENGAN KAKI YANG BENGKOK
5 - KERANA BALAK SAYE GAY
6 - KERANA SAYE TAK DE DARA
7 - DENGAN KETEMBAMAN YANG MELAMPAU
8 - KERANA SAYA PERFECT
9 - KERANA SAYA BODOH
10 - DAN SAYE SUKE KENTOT
11 - SEBAB SAYE KENCING KUAT
12 - KERANA SAYE SUKE LOMPAT2
13 - DENGAN TANGAN YANG PENDEK
14 - KERANA ABANG GIGIT SAYE
15 - KERANA SAYA BEDAH OTAK SAYE
16 - DAN SAYE X SUKE KAWAN2 SAYE
17 - DENGAN TAKDE OTAK
18 - KERANA SAYA SUKE MAKAN MEGI
19 - KERANA SAYA LESBIAN MALAYA
20 - KERANA AWEK SAYA TIPU SAYA
21 - DENGAN GIGI YG HODOH
22 - DENGAN STOKIN YANG BUSUK
23 - KERANA SAYA SUKE SEX
24 - DENGAN MATA YANG CANTEK
25 - KERANA RAMBUT SAYA PELIK
26 - DENGAN KERETAPI YANG PANJANG
27 - KERANA SAYA SAYANG SEMUA ORANG
28 - KERANA SAYA PEMBUNUH
29 - KERANA SAYA SUCK
30 - DENGAN JARI YANG PANJANG
31 - KERANA SAYA SUKA TIDUR DENGAN MEMELUK KIPAS

* jangan tipu haaaaa......

Thursday, December 29, 2005

Semangat Rerumput

dibumi yang terhampar luas, aku kelihatan begitu kerdil...

tubuhku tak setegap pohon jati yang berakar tunjang
tak sekukuh dan semegah gunung nan tinggi
tak seperti mekar melati yang harum mewangi

rejaman angin ribut tak mampu ku tepis
terjahan hujan taufan yang mencurah tak dapat ku tangkis
cengkam terik mentari terus saja membengis

namun
perjuangan hidupku tak pernah goyah

aku percaya, sesungguhnya
angin ribut yang membuas
hujan taufan yang mengganas
terikan mentari yang mencengkam
tak betah merobek semangatku
tak terdaya menghambat pertumbuhanku
tak bisa menghalangku membiak melata ke serata penjuru

aku yakin, sebenarnya
buas angin taufan sekadar menyapu debuan dibahuku
ganas hujan ribut umpama menabur baja khasiat kepadaku
terik cengkam mentari hanyalah bagaikan sajian hidangan kehidupanku

aku sedar, bahawasanya
ribut taufan sebenarnya menambah tumbuh kental jiwaku
terikan mentari bagaikan memberi nafas baru
dan kini semangat rerumput menjadi pegangan hidupku.

Tuesday, December 27, 2005

akhirnya contractor aku berjaya jugak siapkan rumah tu...isk biasa la claim project lambat...contractor pun lembab la...hahaha...seronok gak lukis2 nie pinat walaupun nampak cam budak darjah satu... :P



Based on your drawing and the 10 answers you gave this is a summary of your personality:

you are sensitive and indecisive at times. You are a freedom lover and a strong person. You love your house and family. You are a gifted artist as well. Once you have a problem, you need a friend with you. Your life is always full of changes. You are very tidy person. There's nothing wrong with that because you're pretty popular among friends. Your life is always full of changes. When it comes to love, you shut yourself off. It's difficult to win your heart because you have decided to keep your feelings deep inside. You see the world as it is, not as you believe it should be. You added a flower into your drawing (sebenarnya pokok bunga jejejjeejej). The flower signifies that you long for love. We also see that you are sensuous, sexual, and privately passionate. You don't think much about yourself.

Friday, December 23, 2005

new experience

lama tak menulis dlm nie . . .

semalam merupakan hari pertama aku melihat baby dlm perut umienyer...ermmm masyAllah..ajaib sungguh.....mungkin waktu aku dlm perut mak aku pun begitulah keadaannya...nampak tali pusat, uri....cuma jantina jer tak nampak (mungkin perempuan)... berdebar-debar campur gembira....syukur baby sihat...lagi 3 minngu akan scan lagi....

hari nie rileks skit proposal utk tan sri semalam dah siap tinggal touch up skit-skit jer hari nie...lega hati ku ini.
semalam juga isbro development call suh pi interview 27 dec (mana diorg dpt no phone aku nie?)....aiseyman nk pi cheras....dalam hati aku kalau dpt kerja tu mmg best....tapi nk menempuh jammed setiap hari dari puchong ke cheras tu yg tak tahan tu...mau kerja cam dulu nie...pergi tak nampak matahari balik pun tak jumpa matahari, ...lagi pun perancangan lain baru jer nk bermula...isk tgh syok dgn perancangan baru tetiba muncul pulak offer baikkkk punya....isk kena istikaroh cam nie...

Wednesday, December 14, 2005

Your Personality Is

Guardian (SJ)


You are sensible, down to earth, and goal oriented.
Bottom line, you are good at playing by the rules.

You tend to be dominant - and you are a natural leader.
You are interested in rules and order. Morals are important to you.

A hard worker, you give your all at whatever you do.
You're very serious, and people often tell you to lighten up.

In love, you tend to take things carefully and slowly.

At work, you are suited to almost any career - but you excel in leadership positions.

With others, you tend to be polite and formal.

As far as looks go, you are traditionally attractive. You take good care of yourself.

On weekends, you tend to like to do organized activities. In fact, you often organize them!

Tuesday, December 13, 2005

Balang, Mayonis dan 2 Cawan Kopi.

BALANG, MAYONIS DAN 2 CAWAN KOPI.

Di dalam sebuah kelas falsafah, seorang profesor berdiri di hadapan dewan kuliah, meja di hadapannya terdapat beberapa barangan. Tanpa sepatah perkataan, kelas bermula dengan beliau mengambil sebuah balang mayonis yang besar dan mengisinya dengan bola golf.

Dia kemudian bertanya kepada para pelajarnya, adakah balang tersebut penuh,dan pelajarnya menjawab "ya!". Profesor kemudian mengambil sekotak batu kerikil halus dan menuangkannya ke dalam balang yang telah dipenuhi bola golf tadi, lantas menggoncang balang tersebut dengan lembut. Bebatu kerikil mengisi ruangan kosong di antara bola-bola golf.

Sekali lagi dia bertanya akan pelajarnya sama ada balang tersebut telah penuh, pelajarnya lantas menjawab "ya..."Tanpa menjelaskan apa-apa kepada pelajarnya, profesor tersebut lantas mengambil pula sebuah kotak yang berisi pasir dan menuangkannya ke dalam balang tersebut. Pasir yang dituang mengisi ruangan di antara batu kelikirdan bola golf. Seperti tadi dia bertanya lagi kepada para pelajarnya sama ada balang tersebut telah penuh.

Dalam keadaan yang penuh persoalan,rata-rata pelajarnya menjawab "Ya.."Sejurus selepas itu, profesor itu kemudiannya mengeluarkan dua cawan kopi dari bawah mejanya dan menuangkan kedua-duanya ke dalam balang yang telah sedia ada diisi batu golf, batu kerikil dan pasir tersebut. Air kopi mengisi ruangan yang terdapat di antara pasir. Para pelajar mula ketawa dan tersenyum meihat tindakan profesor tersebut."Sekarang..." profesor mula bersuara apabila riuh rendah dan gelak ketawa pelajarnya berkurangan.

"Saya mahu anda semua menganggap balang ini sebagai kehidupan anda...Bola-bola golf mewakili perkara penting - Tuhan, keluarga anda, anak-anak,kesihatan anda, kawan-kawan dan semangat anda - Jika anda kehilangan segalanya dan hanya perkara penting ini yang masih anda ada, hidup anda masih penuh. Batu kerikil halus ini pula mewakili perkara-perkara lainseperti kerja anda, rumah atau kereta anda, manakala pasir pula mewakili perkara-perkara lain, yakni perkara-perkara kecil.""Jika anda memasukkan pasir ke dalam balang dahulu..." "... anda tidak akanmempunya ruang untuk batu kerikil dan bola golf. Ini sama juga sepertikehidupan anda. Jika anda menghabiskan masa dan tenaga untukperkara-perkara kecil, anda tidak akan mempunyai ruang untuk perkara yang sebenarnya lebih penting untuk diri anda." "Ambil perhatian untuk perkara yang kritikal untuk kebahagiaan anda.Luangkan masa gembira untuk anak-anak.Sentiasa melakukan pemeriksaan kesihatan, bawa pasangan anda untuk makan malam, yang pasti, anda akan masih ada masa untuk membersihkan rumah atau urusan lain.

Sila ambil berat akan bola golf dahulu - iaitu perkara yang benar-benar penting.Tetapkan keutamaan. Perkara lain cumalah pasir..."Salah seorang pelajarnya mengangkat tangan dan bertanya apakah pula yang diwakili oleh air kopi. Profesor tersebut tersenyum. "Saya gembira ada yang bertanya. Ianya menunjukkan bahawa tidak kira bagaimana penuh pun kehidupan anda, akan sentiasa ada ruang untuk secawan dua kopi bersama rakan-rakan...

"Renungan untuk semua. Apabila kehidupan anda seakan terlalu penuh dan tampak sukar untuk diuruskan, apabila 24 jam sehari seperti tidakmencukupi, ingatlah kisah "Balang Mayonis dan 2 cawan kopi ini... " :)

Monday, December 05, 2005